Ahojte,

vždy som mala rada zvieratá a kvety. Príroda je všade okolo nás, dobre, BOLA všade okolo nás. Dnes žijeme v betónových džungliach a domnievame sa, že je to v poriadku.

21. storočie je pohodlná doba a i ja som pohodlný človek, no čoraz častejšie mám pocit, že sa s našou planétou deje niečo nekalé. Nuž, som si istá, že v tom nie som sama.

Cítite, ako vám slnko spaľuje pokožku? Pamätáte si, kedy naposledy ste zažili skutočnú bielu zimu? Vidíte, ako odborníci dvíhajú prst nad ďalším hromadným vymieraním živočíšnych druhov, na ktorom máme svoj podiel viny?

Priznám sa vám, že nie som vegetariánka, nieto ešte vegánka, ale som za voľné chovy a kvalitný život pre zvieratá chované na mäso. Múdre mozgy však vravia, že nie len ich život je smutný na pohľad, ale i produkty ako metán zaťažujú našu planétu a čím viac dobytku chováme, tým viac metánu sa uvoľňuje.
Ľudia sú teda nabádaný k tomu, aby požívali viac zeleniny a ovocia a upustili od mäsových výrobkov. Ak sa zníži dopyt, teoreticky sa zníži aj počet dobytku.
Žiaľ, myslím si, že tento cieľ, je pri takej ľudskej populácii akou sme ovládli túto planétu, nereálna. Človek je všežravec, naše telo si žiada látky, ktoré nikde inde ako v mäse nenájdete. Taká je realita.

No to, že nie sme schopný ovplyvniť jedno neznamená, že nie sme schopný ovplyvniť nič iné. Každý človek môže prispieť svojou troškou a ukázať našej planéte, že si ju váži. Ruku na srdce: Recyklujete? Zbierate po sebe odpad? Bicyklujete? Dobrovoľne pomáhate zvieratám? Pestujete zeleň? Mohla by som pokračovať do nekonečna a ešte ďalej 🙂

Nikto z nás nie je dokonalý. Sme predsa len ľudia. Ja osobne nie som fanatik, ale rozhodla som sa, že sa pokúsim urobiť aspoň niečo. Ako raz povedal Konfucius:

“Lepšie je zapáliť čo len malú sviečku, ako preklínať tmu.”

Preto som sa rozhodla založiť tento blog a ukázať svojim čitateľom zvieratá a rastliny na našej planéte. Upozorniť na pár horúcich problémov a možno vás motivovať k tomu, aby ste i vy spravili krok k tomu, aby sme ochránili svoj poklad, ZEM.

Posted in Zem

Pridaj komentár

